Alkonyat

2010.03.11. 16:07

Amikor először hallottam az Alkonyatról, azt gondoltam, hogy remek, itt egy újabb Harry Potter, sőt ez még ráadásul romantikus. Maximálisan elzárkóztam tőle, de valahol mélyen azért mégis furdalt a kíváncsiság, hogy mi lehet ez, hiszen a környezetemben élő lányok 90%-a már a második részt is befejezte. Aztán kezdték többen a figyelmembe ajánlani, (természetesen szép lány(ok)ról van szó), és végülis a Nővérem kölcsönadta, mert már befejezte. Előtte már megnéztem a filmet, ami kifejezetten tetszett.

A könyvet 3 nekifutásra olvastam el 2 hónap alatt. Azért nyúlt el ennyire, mert időm se nagyon volt , sem a lelkiállapotom nem volt a legalkalmasabb. Viszont amikor rászántam magam és leültem olvasni, simán haladtam 200 oldalt, mert rendkívül jól olvasható és izgalmas a cselekmény. 

Aki nem tudná, a főhős egy 17 éves lány, aki beleszeret (nem a szokványos diákszerelem, de aki érzett már ilyet az tudja miről van benne szó) egy szintén 17 éves srácba, a bökkenő csak az, hogy Edward étrendje leginkább őzekből és pumákból áll, ugyanis ő egy vega vámpír a családjával együtt. Bella érdekes helyzetbe kerül, halálosan szerelmes abba a srácba, aki megmenti az életét, mégis a legnagyobb veszélyt jelenti rá. Vajon tud együtt élni a bárány és az oroszlán?

Amikor ajánlották én szabadkoztam, hogy fiú létemre, hogy olvasnék már ilyeneket, de megnyugtattak, hogy van lelkem hozzá úgyhogy csak olvassam (a testvéri terror:)).

És valóban, (mint általában a romantikus regény) nagy hatással volt a lelkivilágomra, talán ez volt az a könyv, amitől a legtöbbet kaptam életemben. Sok mindent értettem meg a segítségével.

Nem utolsó sorban óriási mondanivalója van a filmnek és a könyvnek együttesen. Ez pedig az első szerelem tisztasága és akár örökkévalósága.

Ezért nagyon tiszteletreméltó Stephenie Meyer, hiszen megmutatta, hogy nem létezhetetlen és földön túli az első szerelem megmaradása, tisztasága és kiteljesülése.

Természetesen ezt mi is tudjuk, csak a mai világban nem ez a trendi, hanem az, hogy legyen n+20 nőd/hapsid, legyél tapasztalt(sic!), maradj szingli, gyermeked lehetőleg csak a rémálmodban szülessen, a hűséget pedig csak a Hazafi c. filmből ismerd, vagy lehetőleg még onnan se. Ez áramlik a mai tinédzserekre, nem is csodálkozhatunk azon, mi lesz majd belőlük.

Mégis reménykeltő, hogy rengeteg fiatal leli örömét ebben a könyvben, így talán rájuk is ragad valami, ha felfogják miről is szól.

Meyer elénk tár olyan erényeket, mint a minden vészen át tartó örök hűség, a felelősség, szeretteink védelmezése, és persze a feltétel nélküli, önzetlen és tiszta szerelem.

Az a szerelem, ami ha valamiért megszakad, akkor is csendben fűti a szíveket, és várja, hogy egszer lángra kapva ott folytatódjon minden ahol abba maradt. De ez már a második rész:)

  

                                       

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valkyrie.blog.hu/api/trackback/id/tr41831638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Łołły 2010.03.13. 07:16:44

Húúúh :D It's great :O =) (Y)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.03.19. 14:41:12

helló! jó poszt. mikor lesz újabb?

én közben írtam egyet a bukowszky blogba

valkyrie 2010.03.22. 21:44:29

Üdv! Köszönöm szépen, lesz hamarosan:)
süti beállítások módosítása